Polityka zwrotów
- Klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki. Do zachowania terminu wystarczy pisemne oświadczenie przesłane drogą mailową. Na odesłanie towaru Klient ma 14 dni od złożenia oświadczenia.
-
Prawo odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie konsumentowi. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22 (1) k.c.).
-
Przepisy dotyczące konsumenta stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Klienci nie będący konsumentami w rozumieniu przepisu art. 22 (1) k.c. tj. firmy, szkoły, fundacje, stowarzyszenia itp. mogą wymienić towar na inny o tej samej wartości po wcześniejszym uzgodnieniu warunków ze Sprzedającym. Koszt wymiany spoczywa na Kupującym.
-
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu przez Klienta nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (art 38. pkt. 5 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.). Zasada ta dotyczy przedmiotów użytku osobistego: peruk, rajstop i pończoch oraz produktów pakowanych hermetycznie: sztucznych ran, sztucznej krwi, rzęs, produktów do makijażu, nakładek na zęby itp. Jeżeli opakowanie nie było otworzone, zwrot przysługuje.
-
Zwracany towar nie może być używany ani zniszczony. Towar nie może być naruszony poza granicami zwykłego zarządu. Należy zwrócić wszystkie elementy wchodzące w skład sprzedawanego produktu, także zabezpieczające pokrowce, jeśli są w zestawie.
-
Oczekujemy odesłania towaru odpowiednio zabezpieczonego do wysyłki.
-
Do zwracanego towaru należy dołączyć dowód zakupu (np. paragon, fakturę imienną itp.) oraz oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
-
Koszt odesłania towaru do przedsiębiorcy w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponosi Klient.
-
Zwrot obejmuje cenę towaru oraz koszt jego wysyłki poniesiony przy zakupie (wysyłka rzeczy od sprzedawcy do kupującego) - do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w sklepie. Sprzedawca zwraca koszty wysyłki do zamówień odsyłanych w całości.
-
Nie odbieramy przesyłek za pobraniem.
-
Zwrotu poniesionych kosztów dokonujemy po otrzymaniu zwróconego towaru, w ustawowym terminie 14 dni.
-
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru (uszkodzenie, zużycie), jeśli korzystał z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego właściwości.